Selvää säästöä siis Jaskalle tiedossa. Sopiva, vanha, aggegaatti käy löpöllä, jossa ei tietenkään ole liikennepolttoaineveroa. Kätevä emäntä voi tietysti askarrella vaikka jenkki V-8 moottorista häkäpönttöagegaatin. Semmoiselle voi tietysti viritellä perävaununkin. Saa sähköautolle toimintamatkaa.
Olen nähnyt netissä kuvan, jossa oli ISO aggregaatti vieressään latauspiste. Tämmöisellä voisi saada syrjäseuduillekin latausmahdollisuuksia. Vihreä idea...
Mielenkiintoinen idea tuottaa auton latauksen tarvitsema sähkö löpöä käyttävällä aggregaatilla. Jos näin saatu sähkö on edullisempaa kuin verkosta ostettu, niin valinta on selvä.
Kiitoksia kommentoijille. En ole vielä suorittanut laskelmia, mutta voihan tosiaan olla niin että tulee halvemmaksi käryyttää aggregaattia halvalla löpöllä kuin pistää töpseli pörssihintaiseen verkkosähkörasiaan.
ISO aggregaatti löpöä polttamassa on hyvä valinta, jos naapurustossa on vihreitä. Vinkki: säädä syöttöä isommalle, niin että nokea tulee kunnolla. Häkäpönttö ja V-kasi sopii myös vihreitä ärsyttämään ja voi olla oikeastikin halpa, ainakin jos saa puut ilmaiseksi.
Pätäkkämies toki laittaa katolle aurinkopaneeleita, sopii naapureita ärsyttää kehumalla teslan latautuvan ihan ilmaiseksi.
Männäsuvena ajelin muutaman päivän pienellä sähköautolla. Oli oma itselataava hybridi huollossa ja myyntimies tarjosi koeajoon. Mökillä on 16A pistorasia, latautui ihan OK yön aikana. Työpaikalle mökiltä reilut 100 km suuntaansa, latauksen riittävyys oli hiinä ja hiinä, koska työpaikalla ei voinut ladata. Onneksi oli matkan varrella hämpin parkki, jossa laturi ja kauppa siinä parkin päällä. Ja pari muuta markettia latureineen matkan varrella. Tuli selväksi: Toimintamatkaa pitää olla enemmän, latauspisteitä enemmän ja ilman tusinaa puhelin-appia toimivia. Sitten voi harkita asiaa, kunhan auton hinta laskee vähemmän naurettavaksi.
Auto sinänsä oli ihan kiva, hiljainen ja kiihtyi hyvin. Eikä sähkö loppunut kesken mutta arvelutti, mitäs jos loppuu.
Oman auton käytän tankilla, kun bensaa on jäljellä 200km matkaan tai kerran viikossa - kumpi ensin. Tankkaus vaatii rahaa tai pankkikortin ja vie alle 5 minuuttia. Työmatkan varrella on 8 bensa-asemaa, kai yksi latausasema.
Tämän blogin tekstejä saa lainata vapaasti, kunhan medioiden kautta julkaistavissa sisällöissä mainitaan lähde.
Kommentoijille pahoitteluni siitä, että niiden julkaisu joskus viivästyy. Kiireiden takia ei ehdi kovin usein tarkistaa tilannetta. Etenkin oma vastaaminen niihin myöhästyy. Toivon ymmärrystä, minun pitää kuitenkin käydä töissä jotta saadaan verotuloja matuille ja huolehtia lapsista, jotta maalla olisi tulevaisuutta.
Kommenttien valvonta on päällä häiriköinnin takia. Anonyymeille kommentoijille varoitus, että joskus Blogger hukkaa ihan asiallisetkin viestit roskapostikansioon, jonka katson läpi ehkä noin kuukauden välein. Kannattaa hommata tunnukset. Ja jos ei hommaa, niin anonyyminkin kannattaa käyttää aina samaa nimimerkkiä. Nimimerkittömillä kommenteilla on sattuneista syistä huomattavasti korkeampi julkaisukynnys.
Tietoja minusta
Kotipaikka: Hornankuusi
Sukupuoli: Sukupuoli-invalidi eli Y-kromosomi löytyy.
Ammatti: Sekä palkassa, kohtelussa että yleisessä arvostuksessa piirun verran kaleeriorjan yläpuolella.
Ikä: Puolueettomien tarkkailijoiden mukaan asenne kuin 40-luvulla syntyneellä ja ulkonäkö kuin 80-luvulla syntyneellä, totuus on siellä jossain välimaastossa.
Viiteryhmä: Päähänpotkituinta vähemmistöä: maaseudulla asuva isänmaallinen keski-ikäinen luonnontieteellisen alan korkeakoulututkinnon suorittanut kestävyysjuoksuvalmennukseen sotkeutunut armeijan käynyt valkoihoinen lihaa syövä perheellinen heteromies.
Sähköposti: brownjaska@gmail.com . Postia luetaan harvakseltaan ja asiallisiin viesteihin vastaillaan silloin kuin ehditään, jos muistetaan.
5 kommenttia:
Selvää säästöä siis Jaskalle tiedossa. Sopiva, vanha, aggegaatti käy löpöllä, jossa ei tietenkään ole liikennepolttoaineveroa. Kätevä emäntä voi tietysti askarrella vaikka jenkki V-8 moottorista häkäpönttöagegaatin. Semmoiselle voi tietysti viritellä perävaununkin. Saa sähköautolle toimintamatkaa.
Olen nähnyt netissä kuvan, jossa oli ISO aggregaatti vieressään latauspiste. Tämmöisellä voisi saada syrjäseuduillekin latausmahdollisuuksia. Vihreä idea...
Pyssymies
Ja veturiksi tämä:
https://tekniikanmaailma.fi/teslan-cybertruck-noyryytti-fordin-avolavojen-kuningasta-koydenvedossa-kiista-puhkesi-siita-oliko-kaksintaistelu-reilu-ja-sitten-kuuluisa-fyysikko-puuttui-peliin/
Johan tuollaisella vetää perässä varmasti riittävän tehokasta aggregaattia riittävine polttoainevarastoineen!
Mielenkiintoinen idea tuottaa auton latauksen tarvitsema sähkö löpöä käyttävällä aggregaatilla. Jos näin saatu sähkö on edullisempaa kuin verkosta ostettu, niin valinta on selvä.
acc
Kiitoksia kommentoijille. En ole vielä suorittanut laskelmia, mutta voihan tosiaan olla niin että tulee halvemmaksi käryyttää aggregaattia halvalla löpöllä kuin pistää töpseli pörssihintaiseen verkkosähkörasiaan.
ISO aggregaatti löpöä polttamassa on hyvä valinta, jos naapurustossa on vihreitä. Vinkki: säädä syöttöä isommalle, niin että nokea tulee kunnolla. Häkäpönttö ja V-kasi sopii myös vihreitä ärsyttämään ja voi olla oikeastikin halpa, ainakin jos saa puut ilmaiseksi.
Pätäkkämies toki laittaa katolle aurinkopaneeleita, sopii naapureita ärsyttää kehumalla teslan latautuvan ihan ilmaiseksi.
Männäsuvena ajelin muutaman päivän pienellä sähköautolla. Oli oma itselataava hybridi huollossa ja myyntimies tarjosi koeajoon. Mökillä on 16A pistorasia, latautui ihan OK yön aikana. Työpaikalle mökiltä reilut 100 km suuntaansa, latauksen riittävyys oli hiinä ja hiinä, koska työpaikalla ei voinut ladata. Onneksi oli matkan varrella hämpin parkki, jossa laturi ja kauppa siinä parkin päällä. Ja pari muuta markettia latureineen matkan varrella. Tuli selväksi: Toimintamatkaa pitää olla enemmän, latauspisteitä enemmän ja ilman tusinaa puhelin-appia toimivia. Sitten voi harkita asiaa, kunhan auton hinta laskee vähemmän naurettavaksi.
Auto sinänsä oli ihan kiva, hiljainen ja kiihtyi hyvin. Eikä sähkö loppunut kesken mutta arvelutti, mitäs jos loppuu.
Oman auton käytän tankilla, kun bensaa on jäljellä 200km matkaan tai kerran viikossa - kumpi ensin. Tankkaus vaatii rahaa tai pankkikortin ja vie alle 5 minuuttia. Työmatkan varrella on 8 bensa-asemaa, kai yksi latausasema.
Pyssymies
Lähetä kommentti