Tervetuloa!



Hakemisto (Aiempien kirjoitusten pikahaku)


Viikkojuttu (Viikon pääpauhanta)


lauantai 27. huhtikuuta 2019

Uusinta: Heppi

Lukijalle: Näin kevään korvalla hameiden lyhentyessä palautellaan mieliin lystikäs seurapeli. Tällä lailla keski-ikäistyneelle miehelle tämä onkin mukava tapa nauttia naisista ilman suurempia riesoja. Asian vierestä olen muuten ihmetellyt uutisissakin esiintynyttä huolta seksirobottien kehittymisestä. Nyt niihin on asennettu jo tekoälyä ja jonkinmoista keskustelukykyä. Tässä nähdään että teknologia tekee liian pitkälle kehittyessään itsensä käyttökelvottomaksi - aiemmin roboteissa on ollut jo naisen hyvät puolet, miksi niihin pitää nyt tunkea ne huonotkin?:

Heppi-niminen peli oli aikoinaan tietyissä opiskelijapiireissä suosiossa. Jokin aika sitten muistin pelin pitkästä aikaa ja ryhdyin jatkojalostamaan sitä ihmisten iloksi. Tässä pelisäännöt ja variaatioita.

Heppiä pelaamaan tarvitaan vähintään kaksi heteromiestä. Mitään periaatteellista estettä homomiesten tai heteronaisten osallistumiselle ei ole, mutta olisi käsittämätöntä miksi he haluaisivat mukaan. Lesbot saattaisivat halutakin, mutta heitä ei huolita. Maksimimäärää pelaajille ei periaatteessa ole, mutta käytännön syistä kuutta ei yleensä kannata ylittää. Hepistä voidaan kehittää tilanteen mukaan erilaisia variaatioita, joiden säännöt poikkeavat hieman toisistaan, mutta perusajatus on sama. Parhaiten pelin idea ilmenee ns. peruspelistä eli kymppihepistä, jonka yhteydessä selitetään pelin yleiset säännöt.


Kymppiheppi

Pelaajat kokoontuvat johonkin sopivaan paikkaan. Erityisen hyvä pelipaikka on yliopiston kirjaston aula. Pelin alettua pelaajat tarkkailevat sovitusta kohdasta (yleensä tietty ovi) pelitilaan saapuvia naisia. Naiseksi lasketaan jokainen vähintään 18-vuotiaaksi arvioitu. Pelaajien fyysiseen turvallisuuteen liittyvistä syistä johtuen yhdenkään pelaajan vaimoa, tyttöystävää, äitiä, siskoja tai tyttäriä ei kuitenkaan lasketa naisiksi. Pelaajien henkiseen hyvinvointiin liittyvistä syistä johtuen voidaan myös sopia naisen arvioidulle iälle yläraja, jonka ylittäneitä ei lasketa naisiksi.
Naisen ohitettua pelirajaksi sovitun kohdan kuka tahansa pelaajista voi valita kyseisen naisen huutamalla (käytännön syistä julkisissa tiloissa yleensä kuiskataan) HEP. Mikäli useampi pelaaja huutaa HEP, kyseinen nainen lasketaan sen pelaajan saldoon joka ensimmäisenä huusi HEP muiden huutojen ollessa mitättömiä. Pelaaja joka naisen valitsi jää odottamaan muiden pelaajien valintoja eikä voi enää huutaa HEP kenenkään muun naisen kohdalla.
Kymppihepissä peli päättyy kymmenennen naisen ohitettua pelirajan. Mikäli pelaaja ei ole onnistunut siihen mennessä valitsemaan naista, hänen on luonnollisesti valittava tämä viimeinen nainen. Mikäli naisettomia pelaajia on useampia, heistä vain yksi ehtii viimeisen naisen valita muiden jäädessä naisettomiksi. Naisettomaksi jääneet eivät voi voittaa peliä.
Viimeisen naisen ohitettua pelirajan julistetaan voittaja. Voittaja on se pelaaja, jonka valitsema nainen on - hmmm - pantavimman näköinen.
Yleensä pelaajien kesken vallitsee yksimielisyys voittajasta. Mikäli näkemyseroja on, enemmistön kanta ratkaisee. Pelaajat voivat myös etukäteen päättää jonkun toimivan tuomarina. Tuomari voi joko osallistua itsekin peliin tai - etenkin mestaruusturnauksissa - pysyä pelkästään tuomarin ominaisuudessa. Tuomarin tehtävänä on mm. epäselvissä tapauksissa päättää, kuka ehti ensimmäisenä huutaa HEP. Voittajan ratkaisemisessa tuomaria voidaan etukäteen tehdyn sopimuksen mukaisesti käyttää joko ainoastaan tie-breakkerina siinä tapauksessa, että pelaajien keskinäiset äänet voittajasta menevät tasan tai sitten tuomari voi yksinvaltaisesti ratkaista, kuka pelaajista on onnistunut valitsemaan - köh köh - pantavimman näköisen naisen.


Aikaheppi

Pelataan muuten samoilla säännöillä kuin Kymppiheppi, mutta pelin päättymisen määrittää sovittu aika eikä naisten lukumäärä. Voidaan esimerkiksi sopia pelin kestoajaksi viisi minuuttia, jolloin peli päättyy ajan tultua täyteen. Oleellinen ero Kymppiheppiin on se, että pelaaja ei voi taktikoida säästämällä HEPpiä viimeiseen naiseen, koska kukaan ei tiedä milloin viimeinen nainen tulee pelitilaan.


Tyhjennysheppi

Tätä variaatiota voidaan pelata vain sopivissa oloissa, mutta sellaisissa se onkin yleensä toimivin vaihtoehto. Esimerkiksi asemalle saapuva linja-auto tai luennon päättyminen ovat tapauksia, joissa tämä on paras pelivariaatio. Tyhjennyshepissä peli alkaa ensimmäisen naisen astuessa tilasta ulos ja päättyy tilan tyhjennyttyä.


Tuplaheppi

Tämä on kaikista pelivariaatioista vaativin ja sen pelaamista suositellaan vain pelaajille, jotka ovat jo harjoitelleet joillakin edellä mainituista variaatioista. Tuplahepin päättymisen voi sopia noudattavan mitä tahansa kolmen edellä mainitun variaation - kymppihepin, aikahepin tai tyhjennyshepin päättymissääntöä.
Tuplahepissä pelaajan on - periaatteessa - valittava kaksi naista. (Kuten muissakin pelimuodoissa, voi olla että pelaajalta jää nainen kokonaan valitsematta tai tässä tapauksessa hän saa valittua vain yhden naisen.) Sääntönä on se, että pelaajan huutaessa HEP kyseinen nainen on hänen kakkosvalintansa. Jos taas pelaaja huutaa HEPHEP, kyseinen nainen on hänen ykkösvalintansa.
Sama nainen voi olla yhden pelaajan HEPHEP ja toisen HEP. Sama nainen ei kuitenkaan voi olla kahden pelaajan HEPHEP eikä myöskään kahden pelaajan HEP.
Kierroksen päätyttyä pelaajat (tai tuomari) valitsevat - krhm - pantavimman ja toiseksi pantavimman näköiset naiset. Toisin kuin muissa Hepin variaatioissa, Tuplahepissä ei ykkös- eikä kakkosvalinnan tarvitse välttämättä olla oikeasti kenenkään valitsemia. Muissa Hepeissähän voittajanainen valittiin niiden naisten joukosta, joiden kohdalla oli huudettu HEP.
Pisteet lasketaan seuraavasti. Jos pelaajan valitsema
- HEP valitaan HEPHEPiksi ja HEPHEPiä ei valita: 1 piste
- HEPHEP valitaan HEPiksi ja HEPiä ei valita: 2 pistettä
- HEP on oikein, HEPHEP väärin: 3 pistettä
- HEPHEP on oikein, HEP väärin: 4 pistettä
- HEPHEP valitaan HEPiksi ja HEP HEPHEPiksi: 6 pistettä
- HEPHEP valitaan HEPHEPiksi ja HEP HEPiksi (jackpot): 10 pistettä.
Peli voidaan sopia kestäväksi tietty määrä kierroksia tai kunnes ensimmäinen pelaaja saavuttaa vähintään tietyn pistemäärän, esimerkiksi 21 pistettä.

Hauskoja pelihetkiä!

Salli Brownin kommentti: Heppi on tyypillinen miesten peli.

3 kommenttia:

KKi kirjoitti...

Heppi vaikuttaa uniopiston nörttipoikain peliltä. Voin hyvin kuvitella Henry Laasasen kavereineen pelailevan ehsin heppiä ja sitten hyväilevän heppiään.

Veijo Hoikka kirjoitti...

Veisin heppipelin kilpailutasolle. Palkinnot? Minun mielikuvitukseni on tässä kohtaa varmasti vääristynyt, joten en ehdota mitään.

Aasi sillalla: monet vetivät hepin nenään, kun Suomen kiakkoneidoilta sakuakka MM:n ryösti. Minä päätin lopettaa akkain ryhmälätkinnän katselemisen ja sirtyä paljon esteettisemmän naisurheilun faniksi; hephepheppp!

https://www.rt.com/sport/457618-figure-skating-striptease-trend/

Jaska Brown kirjoitti...

KKi: Nörttipoikain pelipä hyvinkin kyseessä. Silloin todettiin kokeellisesti, että valon nopeus on suurempi kuin äänen nopeus. Moni humanistityttö vaikutti ihastuttavalta kunnes kuuli mitä sanottavaa hänellä oli.

Veijo Hoikka: Eipä tuossa naisjääkiekossa olekaan ollut nähtävää. Jos jotain naisten peliä pitää katsoa, niin beach volleyta. Siinä on tosin se riski, että peli muuttuu seisovaksi.