tag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post4718523713909290207..comments2024-03-27T01:24:43.162+02:00Comments on Jaskan pauhantaa: Muista aina liikenteessäJaska Brownhttp://www.blogger.com/profile/15120363685670179595noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-19681244534084781832017-09-18T20:42:13.583+03:002017-09-18T20:42:13.583+03:00https://yle.fi/uutiset/3-9219711
Lappeenrannasta...https://yle.fi/uutiset/3-9219711 <br /><br />Lappeenrannasta sen verran että piti saada uusi hieno teatteri, joka maksoi varmaan 20 milj. No, huomattiin että rahat eivät taida riittää ylläpitoon vaikka pyörisivät esitykset täpöräysille katsomoille koko ajan. Ihmeellistä touhua päättäjiltä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-26752453315842875792017-09-18T12:10:18.785+03:002017-09-18T12:10:18.785+03:00Helsingin poromestari II lienee asiantuntija tällä...Helsingin poromestari II lienee asiantuntija tälläkin osiolla. Kabulin liikeenneratkaisut saattaisivat olla ratkaisu myös Tsadin liikennekatastrofeihin?! Ja jos ei vauhtisokeat tottele niin Jan I tulee koppaan nokkaan.Veijo Hoikkahttps://www.blogger.com/profile/02850853520100295940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-37820684816970010342017-09-16T20:39:31.628+03:002017-09-16T20:39:31.628+03:00Anonyymi: Voipi olla noinkin, kunhan systeemiin en...Anonyymi: Voipi olla noinkin, kunhan systeemiin ensin tottuisi. Vähän sama juttu kuin liikenneympyröiden kanssa. Nehän ovat nyt yleistyneet joka kuntaan, kylään ja kaupunkiin. Silloin kun niitä alettiin 2000-luvun alussa rakentaa enemmän, muistan silloisella kotipaikkakunnallani Huitsinnevadassa nähneeni loistosuorituksen, jossa edessäni ajanut liikenneympyrään tulija laittoi vilkun päälle vasemmalle. Ja kääntyi myös vasemmalle - olihan sitä kautta lyhyempi matka eikä ympyrässä onneksi sattunut olemaan muita.<br /><br />Becker: Olen viimeksi ajanut Helsingissä autolla muistaakseni vuonna 2010. Nykyään sinne en mene suurin surminkaan muuten kuin julkisilla. Ja niilläkin liikkuessa huomaa että meno on mennyt villimmäksi sattuneista syistä. Johon syyllinen on punavihreä lahko. Enkä tarkoita liikennejärjestelyjä.Jaska Brownhttps://www.blogger.com/profile/15120363685670179595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-59939300856456889952017-09-15T00:13:35.526+03:002017-09-15T00:13:35.526+03:00Entisenä Hesalaisena ajoin siellä autoa vuosikymme...Entisenä Hesalaisena ajoin siellä autoa vuosikymmenet ja tunsin aika hyvin kadut. Nyt kun siellä harvoin käy niin ensimmäinen tunne on että kun saan asiat hoidettua niin täältä on päästävä pois ja vähän helvetin sassiin. Punavihreä lahko on sumputtanut kaupungin liikenteen täysin sekaiseksi. Sinne ei edes haluta yksityisautoja. Kameroita joka kulmassa kyttäämässä. Ilman GPS:ää siellä olisi entinen asukas tosi lirissä. Täysin epälooginen kylä, jossa liikenne on suunniteltu taphatuvaksi vain pyörällä ja julkisilla liikennevälineillä. Beckerhttps://www.blogger.com/profile/03528121827280308830noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-27796316789849313272017-09-14T23:50:51.550+03:002017-09-14T23:50:51.550+03:00Muistelisin että joku matemaatikko olisi laskenut ...Muistelisin että joku matemaatikko olisi laskenut että liikenteen sujuvuuden kannalta toimivin ratkaisu ei olisikaan ruutu-, vaan heksagonikaava. Eli nelikulmaisten kortteleiden sijaan olisikin kuusikulmiot jolloin kaikki risteykset olisivat t-risteyksiä. Onkohan tuota koskaan kokeiltu missään?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-49543272168865054102017-09-14T21:21:26.927+03:002017-09-14T21:21:26.927+03:00Kumitonttu: On muuten sama huomio Turusta...
Tila...Kumitonttu: On muuten sama huomio Turusta...<br /><br />TilastoMuumi: Mitenhän ne saisivat vielä niitä rajoituksia noudattamaan...<br /><br />Huru-ukko: Kiva kuulla että ammattilainen on tehnyt samat havainnot.<br /><br />Vasarahammer: Näkyy siis olevan pienemmissäkin kaupungeissa omat kommervenkkinsä.Jaska Brownhttps://www.blogger.com/profile/15120363685670179595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-56166049081994275732017-09-14T16:37:17.272+03:002017-09-14T16:37:17.272+03:00Lisätään tähän vielä muutama kaupunki...
Pietarsa...Lisätään tähän vielä muutama kaupunki...<br /><br />Pietarsaari - Kaupungissa on selkeä ruutuasemakaava mutta paljon yksisuuntaisia katuja sekä kävelykatu. Liikennettä on vähän mutta liikenne on selkeästi verkkaista. Kadut ovat usein huonokuntoisia, erityisesti kaupungin laitamilla. Kaupungista on helppo päästä pois, jos tietää, mihin on menossa. Kaupungin erikoisuus on junarata, jonka läpi kulkee satunnaisesti UPM:n tehtaalle pitkiä puutavaraa kuljettavia junia. Jos tällaista joutuu odottamaan, odottavan aika voi käydä pitkäksi.<br /><br />Hyvinkää - Kaupungissa suunnistamista helpottaa se, että kaupungin läpi kulkee tasan yksi katu (Uudenmaankatu/Hämeenkatu, vaihtaa nimeä radan ylityksen kohdalla), joka alkaa vanhalta kolmostieltä ja jatkuu aina kaupungin itäpuolelle asti. Kaupunkiin tullessa on useita vaihtoehtoja eri suunnista. Näistä vaihtoehdoista voi valita mieleisensä, koska yksikään ei ole yksiselitteisesti paras erityisesti etelästä päin tultaessa. Vaikka kaupunkia ei tuntisikaan, siellä selviää, kunhan tietää, missä suunnassa omaan sijaintiin nähden Hämeenkatu/Uudenmaankatu kulkee ja kummalla puolella junarataa sattuu olemaan. Liikenteellisesti kaupunki on suhteellisen miellyttävä, jos ei oteta huomioon Hämeenkatu/Uudenmaankadun sekavaa liikennejärjestelyä radan länsipuolella ja liikennevalohelvettiä saman kadun varrella heti radan itäpuolella.Vasarahammerhttps://www.blogger.com/profile/06078925877019901124noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-26407644608253125252017-09-13T22:21:51.948+03:002017-09-13T22:21:51.948+03:00No joo.. Kaikissa mainituissa kaupungeissa bussill...No joo.. Kaikissa mainituissa kaupungeissa bussilla kieppuneena voin olla samaa mieltä blogistin kanssa. Maarianhaminasta sanoisin, että entiset liikenneympyrät, sittemmein kiertoliittymät ja nykyisin kai kunianpalautuksen saaneet liikenneympyrät ovat monta kertaa parempia kuin täällä mannersuomessa. Teiden viitoituksesta kokemusta naapurista eli ruåtsista, ainakin punaisilta porauslautoilta on hyvät opasteet ulosmenoteille. Ja jos mahdollista niin kysy neuvoa rekkamiehiltä:) Ja ennen kaikkea malttia sinne tienpäälle, kyllä sinne perille ehtii, vaikka vähän myöhässä, kuin ei ollenkaan.<br />t. Huru-ukkoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-53233259841561721242017-09-13T21:39:49.753+03:002017-09-13T21:39:49.753+03:00Kumikselle: Elä pelekää, ei oo ennää kauaa nopiaa....Kumikselle: Elä pelekää, ei oo ennää kauaa nopiaa... :D<br /><br />https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/helsinki-suunnittelee-nopeusrajoitusten-laskemista/TilastoMuuminoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-54330262410542896322017-09-13T20:12:26.942+03:002017-09-13T20:12:26.942+03:00Hauskoja kuvauksia. Itse inhoan eniten Seinäjokea,...Hauskoja kuvauksia. Itse inhoan eniten Seinäjokea, koska kenelläkään ei ole kiire mihinkään. Ainoa kaupunki jossa peräänajo liikkeellelähtiessä on suurempi kuin saavuttaessa risteykseen.<br /><br />Forssa on Suomen helpoin kaupunki: kolme pääkatua jotka menevät jokseenkin järkeviin ilmansuuntiin. Viitat vaan hämäävät, koska viitat eivt kerro mihin ne ohjaavat (Pori, Hämeenlinna tai Helsinki) vaan mikä on seuraava taajama (Tammela, Hummppila, Jokioinen ja Letku). Jos ei tiedä missä ne ovat, ei ole toivoa päästä ulos oikeaan suuntaan.<br /><br />Helsinki on sikäli helpoin, että kaistoja on paljon ja tilaa saa vilkulla. Hesan kuskit ovat kantakaupungissa hyviä mutta ulosmenoteillä arvaamattomia. Plussaa Suomen nopein liikennerytmi, mikä helpottaa reitin korjaamista jos tuli valittua väärin.<br /><br />Turku on vaikein: monta kaistaa ja veemäiset kuskit eivät anna armoa maalaiselle. Ongelmia lisää kaupungin kaunis naisrotu, jota tuijotellessa ei muista seurata liikennettä.Kumitonttuhttps://www.blogger.com/profile/16384728864925140837noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-17175809734188304752017-09-13T06:08:07.270+03:002017-09-13T06:08:07.270+03:00Ilmeisesti olen ollut Tampereella liikkuessani onn...Ilmeisesti olen ollut Tampereella liikkuessani onnekas / kulkenut ruuhka-aikojen ulkopuolella / tässä on pidempi tarkasteluväli kuin viimeiset pari vuotta. Plus lisäksi se, että annoin Tampereelle tasoitusta kahdesta syystä eli sen koon takia ja myös siksi, että liikenteellisesti paikkakunta on kannaksella karmeassa sumpussa ja siihen nähden tilanne ei ole lainkaan huono.<br />jpt:lle totean myös, että tuo opasteiden logiikka tai sen puute on välillä varsin uskomatonta. Sen ilmeisimmän paikkakunnan opasteet puuttuvat varsin usein.Jaska Brownhttps://www.blogger.com/profile/15120363685670179595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-71418065324946217392017-09-12T23:41:40.210+03:002017-09-12T23:41:40.210+03:00Kerran vuosia sitten ajoin lahteen ja etsin kyltti...Kerran vuosia sitten ajoin lahteen ja etsin kylttiä jossa opatettaisi helsinkin ei ollut missään, liekö asia muuttunnu sitten, kerran ajelin tampereella ja etsin tietä turkuun, mutta ei ollut ku nokialle merkattu tiet ..<br /><br />-jpt-Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-67666301600416010372017-09-12T22:02:31.871+03:002017-09-12T22:02:31.871+03:00Komppaan anonyymiä: Tampere on jo, ja varsinkin tu...Komppaan anonyymiä: Tampere on jo, ja varsinkin tulee olemaan Suomen katastrofaalisin liikennekatiska.<br /><br />Tilannetta korjaa ainoastaan tunnelin lisähanke - jonka ansiosta tunnelista pääsee... Tampereelle! - ja jonka välttämättömyyden kaikki tiesivät jo ennen ensimmäistä lapionpistoa ja joka olisi pitänyt rakentaa samantien, mutta kustannusten haamurajana oli 200 M€. Nyt sitten maksetaan osina enemmän sekä odotetaan ja jonotetaan kauemmin.<br /><br />Hyvä puoli tunnelissa, lisätunnelissa ja ratikassa on se, että asun vajaan kilometrin kustannuslaskeuman ulkopuolella. Hintaahan noille unelmille tulee ennakkoarvionakin 3000 € per tamperelainen, mutta kukahan maksaa vauvojen, vaarien, opiskelijoiden (20%) ja työttömien (20%) osuudet? Snowcamohttps://www.blogger.com/profile/09220466383874024695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7212370068911041089.post-47215010221297677952017-09-12T21:26:51.036+03:002017-09-12T21:26:51.036+03:00Taitaa olla viime Tampereen vierailustasi hieman a...Taitaa olla viime Tampereen vierailustasi hieman aikaa? kahden viime vuoden aikana ovat meidän neropatit onnistuneet sotkemaan ja sumputtamaan koko kylän niin etteivät enää paikallisetkaan tiedä miten minnekin pääsisi.Anonymousnoreply@blogger.com